تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است بیانیه جنبش مطالبه در حمایت از خیزش‌های اعتراضی| اسرائیل غده‌ای سرطانی است که باید حذف شود فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: معلمان سربازان خط مقدم مقابله با هجمه فرهنگی دشمن هستند سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند آیت‌الله علم‌الهدی: هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است| سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی لیبرال دموکراسی غرب دانشگاه آمریکایی دانشجویان معترض را به اخراج تهدید کرد اسامی کاندیدا‌های شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس تصاویر پهپاد‌ها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد+ فیلم حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
سرخط خبرها

هشدار پزشکی قانونی نسبت به افزایش تلفات غرق‌شدگی در فصل تابستان

  • کد خبر: ۱۷۲۲۸۰
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
هشدار پزشکی قانونی نسبت به افزایش تلفات غرق‌شدگی در فصل تابستان
با شروع فصل تابستان و ایام گرم سال و افزایش سفر و تمایل به شنا، سازمان پزشکی قانونی با ارائه آمار‌هایی درباره افزایش تلفات غرق‌شدگی در این فصل هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، در سال گذشته یک‌هزار و ۱۵۲ نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که با وجود کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن همچنان رقم بالایی را به خود اختصاص می‌دهد.

از کل تلفات غرق‌شدگی در سال گذشته ۹۳۹ نفر مرد و ۲۱۳ نفر زن بودند در حالی که تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق شدگی در سال قبل از آن یک‌هزار و هشت و تعداد زنان ۱۵۷ نفر بوده است.

در سال ۱۴۰۱، بیشترین تلفات غرق شدگی به ترتیب در استان‌های مازندران با ۱۶۱، گیلان ۱۱۹، خوزستان ۹۸ و فارس با ۹۷ فوتی گزارش شده است.

بر اساس آمار‌های موجود در سال ۱۴۰۱ از کل تلفات غرق شدگی، ۵۵۶ نفر در فصل تابستان جان خود را از دست داده اند که ۴۸.۳ درصد از تلفات غرق شدگی کل سال را در برمی گیرد.

همچنین در این سال بیشترین آمار غرق شدگی با ۲۶۹ نفر در مرداد ماه و کمترین آن با ۳۲ نفر در بهمن ماه ثبت شده است.

برخلاف تصور عمومی بیشترین تلفات غرق شدگی همواره مربوط به رودخانه‌هاست و دریا‌ها در رتبه دوم این آمار قرار می‌گیرند. در سال گذشته ۳۰۳ نفر (۲۶.۳ درصد از کل موارد) در رودخانه‌های کشور جان خود را بر اثر غرق‌شدگی از دست دادند که این امر توجه و احتیاط بیشتر هموطنان عزیزمان را جهت شنا و آبتنی در رودخانه‌ها می‌طلبد تا پس از این شاهد وقوع حوادث ناگوار در این موارد نباشیم.

در این مدت ۲۵۰ نفر نیز در دریا‌ها جان باخته‌اند که ۲۳ نفر آنان در مناطق ایمن‌سازی شده و مجاز و ۲۲۷ نفر در مناطق غیر مجاز جان خود را از دست داده‌اند که بیانگر تاثیر اقدامات انجام شده در مناطق ایمن‌سازی شده، لزوم توجه به بیشتر به توسعه این مناطق و اهمیت ویژه استفاده هموطنان عزیزمان از این مناطق جهت شنا در دریاست.

پس از دریاها، استخر کشاورزی با ۱۶۷، استخر شنا با ۱۲۶، کانال با ۸۴، دریاچه مصنوعی و سد با ۷۰، حوض و حوضچه با ۴۵، چاه با ۳۴ و دریاچه طبیعی با ۱۷ فوتی بیشترین آمار تلفات غرق شدگی را داشته‌اند. ۵۶ نفر نیز در سایر مکان‌های آبی جان باخته‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->